Grasrobots.be

Cart

Afleveren machines voor onderhoud, herstelling of pitstopcontroles.

We hebben een plaats voorzien waarop je jouw machine kan afleveren buiten onze openingsuren.

Het is aangewezen ons te verwittigen wanneer je een machine hebt afgeleverd. Liefst via e-mail. Op die manier is er een dubbele controle.

Dat is perfect mogelijk. Je dient ons vooraf te verwittigen, we geven jou dan de nodige instructies.
Laat ons ook even weten welke eventuele extra accessoires je graag nog extra wil aanschaffen.

(Mesjes, kabelverbinders, messtof, reinigingsset, speelgoed om de kinderen tijdens de lockdown gelukkig te houden…)

Je krijgt jouw factuur via e-mail en we vinden het fijn indien je die vooraf betaalt.

  1. De snelste manier is via het online invulformulier
  2. Via telefoon 09 337 02 88
  3. Via e-mail onderhoud@grasrobots.be
  4. In één van onze winkels.
    Wanneer je in onze winkel aflevert zonder afspraak, kunnen de wachttijden langer zijn. Wanneer je een afspraak hebt kan je jouw grasrobot afleveren op de daartoe aangeduide plaats.

Wanneer je problemen ondervindt, kan je jouw aanvraag tot onderhoud mailen naar onderhoud@grasrobots.be.

Voor aanvragen die zijn ingediend voor 1 november streven wij naar een wachttijd van maximum 14 dagen. Dit vanaf de afspraakdatum of dag van ophaling. Deze wachttijd is indicatief en heeft enkel betrekking op wat volgens de regels van de kunst kan voorzien worden zonder complicaties en bijkomende werken.
Voor aanvragen die ons later bereiken gelden andere voorwaarden, tarieven en timing.

Voor aanvragen die zijn ingediend voor 1 november streven wij naar een wachttijd van maximum 14 dagen. Dit vanaf de afspraakdatum of dag van ophaling. Deze wachttijd is indicatief en heeft enkel betrekking op wat volgens de regels van de kunst kan voorzien worden zonder complicaties en bijkomende werken.
Voor aanvragen die ons later bereiken gelden andere voorwaarden, tarieven en timing.

Een onderhoud duurt verschillende uren. Dit omdat er in vele gevallen een batterijtest uitgevoerd wordt. Deze test kan vele uren duren. Na de test wordt ook de batterij volledig opgeladen, wat ook enige tijd in beslag neemt. Het is daarom niet mogelijk om te wachten op een onderhoud.

Het is niet mogelijk om te wachten tijdens een pitstop.

Je kan de robot tot 7 dagen vooraf jouw afspraak afleveren. Wanneer de robot vroeger afgeleverd wordt, dan rekenen we daarvoor ‘stalling’ aan. In dit geval mag jouw machines de hele winter bij ons blijven.

Wanneer jouw machine afgewerkt is, zal je worden verwittigd per sms of mail. Je ontvangt een overzicht van de uitgevoerde werken en de afhaalprocedure. Wanneer de robot na 7 dagen niet is opgehaald, ontvang je een herinnering. Na 14 dagen wordt automatisch de factuur gemaakt incl. stallingsvergoeding (30 euro). Vanaf dat moment mag jouw machine nog 3 maanden blijven staan zonder bijkomende vergoeding.

Winterstalling is een optie waarvoor je kan kiezen waarbij de robot overwintert bij ons. Je kan gebruik maken van deze optie wanneer je thuis niet de mogelijkheid hebt om de robot te stockeren.
Winterstalling wordt alsook aangerekend wanneer de robot langer dan afgesproken bij ons blijft staan.

Enkel wat beschreven wordt in het overzicht is inbegrepen. Zaken die niet inbegrepen zijn: Mesjes, dichtingen, verbruiksstoffen zoals dichtingsvet, klein materiaal, milieubijdrage, winterstalling, extra werk nodig voor het vervangen van slijtage onderdelen, smeren van motorreducties.
Wanneer we bijvoorbeeld vaststellen dat de mesmotorlager(s) aan vervanging toe zijn, worden de tijd en onderdelen hiervoor extra aangerekend.

Bij een compleet onderhoud, waarbij GRASROBOTS.be instaat voor het transport, hoort ook de controle van de vaste installatie. Wat dit juist inhoudt hangt af van het type robot en de tuin. We kunnen een controle uitvoeren op volgende punten:

  • Algemene staat van het laadstation en de zone rond het station + nakijken of de grasrobot goed parkeert en start vanuit het laadstation.
  • De laadstroom en spanning
  • De kwaliteit van het signaal
  • Insecten en dieren in of rond het laadstation
  • Laadcontacten, indicatielampjes aan het station of de zender/voeding
  • (waterdichte) opstelling van de voeding
  • Kwaliteit van het antennesignaal in de bodemplaat van het laadstation
  • Weerstand van de kabel
  • Verlies van signaal naar de aarde (aardlek)

Behalve wanneer het expliciet vermeld wordt, zijn de opgegeven voorwaarden enkel van toepassing voor FULL SERVICE-klanten die zich in ons werkgebied bevinden. Dit zijn klanten die hun machine bij GRASROBOTS.be hebben aangekocht aan de cataloogprijs.

Je kan niet genieten van het normale tarief wanneer je bij de aankoop gekozen hebt voor ONLINE-service (korting bij aankoop) of wanneer je jouw robot ergens anders hebt gekocht.

Je leest alles over FULL SERVICE via deze link.

Wanneer je bij aankoop hebt gekozen voor ONLINE-service of wanneer je jouw robot niet gekocht hebt bij GRASROBOTS.be.

Ja dat kan zeker. Jouw aanvraag kan enkel gebeuren via mail naar onderhoud@grasrobots.be.

De basisforfait voor onderhoud blijft dezelfde als die voor FULL SERVICE-klanten, met volgende uitzonderingen:

  1. Je geniet geen korting
  2. Transport wordt bijkomend aangerekend op basis van jouw postcode.
  3. Een wachttijd van 14 dagen kan niet gegarandeerd worden.

Een overzicht van ons werkgebied kan je vinden via deze link.

Zelfs voor grasrobots die weinig uren per jaar actief zijn, is een minimale controle essentieel.
Indien je kosten wil besparen, raden wij jou aan om minstens een pitstop te laten uitvoeren. Op deze manier wordt jouw grasrobot toch onderworpen aan een minimale controle. Eventuele problemen kunnen vroegtijdig gedetecteerd worden. Wanneer de technieker het nodig acht zal hij in dit geval een bijkomende controle of onderhoud aanbevelen.

Zelfs voor grasrobots die weinig uren per jaar actief zijn, is een minimale controle essentieel.
Indien je kosten wil besparen, raden wij jou aan om minstens een pitstop te laten uitvoeren. Op deze manier wordt jouw grasrobot toch onderworpen aan een minimale controle. Eventuele problemen kunnen vroegtijdig gedetecteerd worden. Wanneer de technieker het nodig acht zal hij in dit geval een bijkomende controle of onderhoud aanbevelen.

Een onderhoud is niet noodzakelijk wanneer jouw robot maar enkele maanden gereden heeft. Het is in dit geval voldoende om op basis van de instructies uit de handleiding de maaier op te bergen. Je kan eventueel wel kiezen voor een pitstop. Dan ben je toch zeker dat er een minimale controle uitgevoerd wordt. Eventuele problemen of defecten kunnen tijdig vastgesteld worden zodat ze onder garantie kunnen verwerkt worden.

Nee. De garantieverlenging blijft enkel geldig bij een compleet onderhoud. Je leest hierover meer in de voorwaarden van onze SERVICE PLUS-garantie.

Nee. De “Beperkte Garantie 2+2 van Husqvarna Belgium NV” blijft enkel geldig bij een compleet onderhoud. Een pitstop voldoet niet om jouw garantieverlenging in stand te houden. Meer info leest u op https://www.husqvarna.com/be-nl/support/husqvarna-garantie-2plus2/.

Je vindt uitgebreid antwoord op deze vraag via de pagina over onderhoudsovereenkomsten.

Dat is niet mogelijk, want het zijn 2 verschillende keuzes die niet combineerbaar zijn. Je geniet 50 euro korting indien je een afspraak maakt en zelf instaat voor het transport naar één van onze winkels te Dendermonde of Waregem. Je geniet 30 euro korting indien je zelf instaat voor het transport naar een van de ophaalpunten vóór 31 november. Je dient dus een keuze te maken tussen ofwel één van onze winkels ofwel één van de ophaalpunten. Uitleg over de verschillende ophaalpunten vind je via deze link.

Je kan jouw robot binnenbrengen tot 30 november.

Je kan ons best bereiken via onderhoud@grasrobots.be we trachten zo snel mogelijk jouw vraag te beantwoorden.
Je kan ons ook telefonisch bereiken via 09 337 02 88.

Loading...