Grasrobots.be

Cart

Onze werkwijze:

U heeft besloten een grasrobot aan te schaffen? Perfect! Wij kunnen u helpen van A tot Z.

Controleer of u zich bevindt binnen ons werkgebied.

  • U bevindt zich buiten ons werkgebied:
    Hier bieden wij geen installatie- en hersteldienst aan.
    U kunt uw grasrobot via onze webshop online aankopen. Deze wordt u kosteloos toegestuurd.
    Herstellingen aan uw robotmaaier doen wij graag, u zorgt zelf voor het transport.
  • U bevindt zich binnen ons werkgebied:
    Bezorg ons uw gegevens via e-mail, alsook enkele foto’s van uw gazon (zie hieronder ***).
    Op basis van deze gegevens kunnen wij al een eerste inschatting maken met een selectie van geschikte robotmaaiers en bijhorende installatieprijs.

Onze volgende stap is een volledige analyse van uw tuin, waarbij we samen bekijken welke voorzieningen nodig zijn.
Hiervoor nodigen wij u graag uit voor een persoonlijk gesprek in onze toonzaal of komen wij bij u ter plaatse. Op deze manier kunnen wij u degelijk informeren en uw vragen beantwoorden.
Omdat we al snel meer dan 1 uur advies geven over de verschillende mogelijkheden, voor- en nadelen, eventuele aanpassingen aan uw situatie enz. werken wij enkel op afspraak.
Voor dit gesprek vragen wij een voorschot van € 50 op de aankoop van uw maairobot.
Blijkt uw tuin niet geschikt, dan hoeft u niets te betalen.
Wenst u enkel ons advies, dan rekenen wij € 50 aan voor onze expertise.

 

*** Welke gegevens hebben wij nodig om u een eerste inschatting te maken?

  • Contactgegevens:
    • Naam, adres (van het gazon), telefoon en e-mail
  • Indien u ons foto’s bezorgt, zijn voor ons volgende zaken belangrijk:
    • Overzicht van de tuin
    • Afboording gazon – close-up foto’s graag (opstaande boord, gelijk met gras, breedte boordsteen, boomschors, enz.)
    • Details (smalle doorgangen + breedte hiervan)
    • Obstakels (bomen, trampoline, zwembad, enz.)
    • Doorgangen van ene terrein naar het andere (indien er meerdere terreinen zijn)
  • Indien u wenst kunt u uw grasrobot zelf installeren. Hier kunnen wij u bijstaan met raad als uw robotmaaier is aangekocht onder het juiste Service-level.
  • Wij kunnen ook de installatie voor u uitvoeren. Onze installatietarieven vindt u hier.
    De perimeterkabel wordt dan ingegraven met onze bekabelingsmachine. Afhankelijk van de omstandigheden wordt de kabel 1 tot 5 cm diep ingewerkt. Op deze manier is de kabel beter beschermd tegen kleine beschadigingen dan wanneer hij aan de oppervlakte ligt. Bovendien kunt u nadien nog zorgeloos uw gazon verticuteren.
    Opgelet!: zelfs een ingegraven kabel is niet bestand tegen beschadigingen van spaden, verluchtingsmachines of andere bewerkingen die dieper gaan dan 1 cm onder het grondoppervlak.
  • Na onze installatie krijgt u van onze technieker een uitgebreide uitleg betreffende het gebruik en de nazorg van uw robot. Het is aangewezen uw robot 1 maal per week te controleren en indien nodig te reinigen. Deze nazorg neemt slechts enkele minuten in beslag en valt onder uw verantwoordelijkheid.
    De juiste zorg bestaat, afhankelijk van type, veelal uit:

    • Het reinigen van de onderkant om opgehoopt gras te verwijderen
    • Visuele controle van de messen
    • Vervangen of reinigen van de messen. Alle types zijn zodanig ontwikkeld dat u dit heel eenvoudig zelf kan doen.
    • Het laadstation vrijhouden en contacten reinigen zodat de robot degelijk kan parkeren en opladen.

Naast uw wekelijkse controle is een jaarlijkse onderhoudsbeurt voor uw grasrobot zeer sterk aan te raden. Tijdens het winteronderhoud kunnen wij problemen vaststellen die zich nog niet manifesteren tijdens het maaien én het winteronderhoud verlengt ook de levensduur van uw robotmaaier. U kunt zelf uw maairobot binnenbrengen of wij komen hem ophalen.

Ontdek hier ons aanbod.

Alle herstellingen worden uitgevoerd in onze eigen werkplaats. Dit staat garant voor een korte hersteltijd.

Voor kleine herstellingen kunt u een afspraak maken, dit wordt dan onmiddellijk uitgevoerd terwijl u wacht.

Indien u wenst, of wanneer er defecten zijn aan uw vaste installatie, kunnen wij ook ter plaatse de herstelling uitvoeren. Afhankelijk van de afstand worden hiervoor transportkosten in rekening gebracht.

Wanneer we inschatten dat de herstelling langer dan een week zal duren, bieden wij een vervangtoestel aan. Zo hoeft u uw gazon niet handmatig te maaien.

Wij kunnen ook herstellingen uitvoeren aan robots die aangekocht werden bij collega’s, winkelketens of webshops, indien deze tot ons gamma behoren. Deze herstellingen gebeuren aan ons Zero-Service tarief.

Wij bieden de mogelijkheid aan om een grasrobot te huren. De installatiekost zit niet verwerkt in de huurprijs, alle onderhoudskosten zijn wel inbegrepen.

Een robot huren kan interessant zijn voor:

  • Wie een huurwoning heeft en niet wil investeren in een grasrobot.
  • Bedrijven, omdat het boekhoudkundig en administratief eenvoudiger is dan aankopen + afschrijven + jaarlijks variabele onderhoudskosten.
  • Iedereen die exact wil weten hoeveel zijn robot jaarlijks zal kosten.
  • Wie twijfelt over de prestaties van een grasrobot en het graag eens uitprobeert.

Ontdek hier onze huurvoorwaarden

Wij bieden ook een verlengde garantie tot 6 jaar aan.
Lees hier alles over deze Service-Plus 6 jaar garantie.

Via onze OMNIUM-SERVICE kunt u zorgeloos gebruik maken van uw robot, dit is een all-in overeenkomst. Zowel transportkosten, werkuren, als de meeste onderdelen zijn hierin inbegrepen.

Loading...