Onze werkwijze:

(van verkoopsadvies tot onderhoud)

 

  • Valt u binnen ons werkgebied? Klik hier voor meer informatie.
  • U informeert ons over uw gazon.
  • Wij informeren u over de mogelijkheden en prijzen voor uw specifieke situatie.
  • Wanneer ons voorstel voldoet aan uw verwachtingen, maken we een afspraak om gedetailleerd advies te geven.
    • Meestal wordt de bestelling geregistreerd tijdens dit gesprek
    • Indien u zelf installeert kunt u de grasrobot (waarschijnlijk) onmiddellijk meenemen.
    • Installeren wij voor u, dan wordt een afspraak gemaakt voor het ingraven van de perimeterkabel. (prijzen vindt u HIER)
  • U bent vanaf dit moment een tevreden klant en wij doen er alles aan om dit zo te houden.
  • Voor het winteronderhoud wordt u gecontacteerd op het einde van het seizoen.
  • Alle herstellingen worden in ons eigen atelier uitgevoerd ofwel bij u thuis.
    Wanneer we er niet in slagen om uw grasrobot binnen de 7 dagen te herstellen, dan krijgt u een vervangtoestel (dit is kosteloos).

 

Lees de uitgebreide versie:

Als potentiële klant kunt u contact met ons opnemen om alles tot in de kleinste details te bespreken.

Voor projecten vanaf 3.000m² of heel complexe situaties komen we graag onmiddellijk én kosteloos ter plaatse om u een correct voorstel op te maken.

Voor gazons kleiner dan 3.000m² of voor een eenvoudig terrein maken wij u graag een gedetailleerd voorstel op. Dit kan via e-mail met daarin uw adresgegevens & een aantal foto's van uw gazon***. Op basis daarvan maken wij een eerste inschatting van de mogelijkheden. Indien u hierover meer informatie wenst, kan het voor u interessant zijn om bij ons langs te komen. Hier kunt u de verschillende machines aan het werk zien & geven wij uitgebreid advies.

Omdat we al snel meer dan 1 uur persoonlijk advies geven over de verschillende mogelijkheden, voor- en nadelen, noodzakelijke voorzieningen, enz. werken wij enkel op afspraak. Op deze manier kunnen wij u degelijk informeren en op al uw vragen antwoorden. Wij vragen voor dit advies 50 EURO. Dit bedrag wordt in mindering gebracht wanneer u een grasrobot aankoopt. Blijkt uw tuin niet geschikt, dan betaalt u niets. Wenst u enkel ons advies, dan rekenen wij hiervoor 50 EURO aan.

***Indien u ons foto's wenst te bezorgen, zijn voor ons volgende zaken belangrijk:

  • Overzicht van de tuin
  • Afboording gazon - close-up foto's graag (opstaande boord, gelijk met gras, breedte boordsteen, boomschors, enz.)
  • Details (smalle doorgangen + breedte hiervan)
  • Obstakels (bomen, trampoline, zwembad, enz.)
  • Doorgangen van ene terrein naar het andere (indien er meerdere terreinen zijn)



Wij stimuleren u om de machine zelf te installeren wanneer u daar tijd en zin voor heeft. Op die manier krijgt u ook meer voeling met de maaier.

Wenst u echter zeker te zijn over de kwaliteit, heeft u zelf geen tijd of zin om de machine zelf te installeren of wil u dat de kabel ingegraven wordt: dan voeren wij heel graag de installatie uit. We beschikken over meerdere machines om diverse soorten kabel in te graven in alle grondsoorten.

Afhankelijk van de omstandigheden wordt de kabel 1 tot 5 cm diep ingewerkt. Op deze manier is de kabel beter beschermd tegen kleine beschadigingen aan de oppervlakte en bovendien kunt u zorgeloos het gazon verticuteren (uitkammen). Opgelet! : zelfs een ingegraven kabel is niet bestand tegen beschadigingen van spades, verluchtingsmachines of andere bewerkingen die dieper gaan dan 1 cm onder het grondoppervlak.

We hebben vaste installatietarieven op basis van het aantal meter kabel dat wordt ingegraven.

Perimeterkabel ingraven

 

Eens de machine aan het werk, wordt het uw taak om hem goed te verzorgen. Zelfs de klanten met een full-onderhoudscontract (zowel heel kleine als heel grote gazons) dienen hun machines eens per week te controleren en te reinigen. Het is uw verantwoordelijkheid om de machine proper te houden en zijn wekelijkse zorgen toe te dienen; dit zal u maximaal 15 minuten kosten. De juiste zorg is afhankelijk van het type machine, maar bestaat veelal uit:

  • Het reinigen van de onderkant zodat niet teveel gras ophoopt.
  • Controleren van de messen (mes, of mesjes)
  • Vervangen of reinigen van de messen wanneer deze niet meer voldoende snijden. Alle types grasrobots zijn zodanig ontwikkeld dat u dit heel eenvoudig zelf kan.
  • Het laadstation vrijhouden en contacten reinigen zodat de machine degelijk kan parkeren.
  • Andere onderhoudszorgen variëren i.f.v. het type machine, hierover krijgt u uitleg bij de levering/afhaling/installatie.

 

U merkt al snel dat een grasrobot niet geschikt is voor wie dacht helemaal geen aandacht meer te hoeven besteden aan zijn gazon. Indien u zo denkt, dan heeft u iemand nodig die deze zorgen voor u uitvoert ofwel een tuinman die uw gazon wekelijks komt afrijden.

 

Naast een wekelijkse controlebeurt heeft uw grasrobot een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig. De noodzaak van dergelijk onderhoud is afhankelijk van de te onderhouden oppervlakte en het type maaier.

Uiteraard kunt u ook voor dit winteronderhoud op ons rekenen. Op het einde van het maaiseizoen contacteren wij u via e-mail (of telefonisch). Hierbij informeren wij u over de noodzaak van een onderhoud voor uw robot.

U kunt daarbij kiezen uit volgende mogelijkheden:

  • Ik wil geen onderhoud (meestal omdat het niet nodig is of omdat u zelf het onderhoud uitvoert)
  • Ik wil een onderhoud en wens dat mijn robot opgehaald wordt en na de winter wordt teruggebracht (dit is voor u de eenvoudigste oplossing)
  • Ik wil een onderhoud maar zal mijn grasrobot zelf binnen brengen (hierdoor geniet u een korting)

 

Klanten die echt geen zorgen willen, kiezen voor een all-in onderhoudscontract. Hierbij wordt een vaste prijs berekend die u jaarlijks betaalt en die allesomvattend is. Er zijn dus geen verrassingen of extra kosten, u weet exact wat uw grasrobot u jaarlijks zal kosten en dit voor onbepaalde duur.

Wij informeren u graag over de mogelijkheden voor uw specifieke situatie.

 

 

Huurmogelijkheid

 

Voor wie geen maairobot wil aankopen, bieden wij de mogelijkheid een robot te huren. Dit kan per maand, met een minimum van één jaar. De installatiekost zit niet verwerkt in de huurprijs, dus dient u nog extra te rekenen. Alle onderhoudskosten zijn inbegrepen in de huurprijs.

Een robot huren is interessant voor:

  • Wie een huurwoning heeft en niet wil investeren in een grasrobot
  • Bedrijven, omdat het boekhoudkundig en administratief eenvoudiger is dan aankopen + afschrijven + jaarlijks variabele onderhoudskosten.
  • Iedereen die exact wil weten hoeveel zijn robot jaarlijks zal kosten
  • Wie twijfelt over de prestaties van een grasrobot en het graag eens uitprobeert voor één jaar.

 

Wenst u meer informatie over huurmogelijkheden, aarzel dan niet met ons contact op te nemen.

 

Herstellingen aan uw robotmaaier of aan de vaste installatie trachten wij altijd binnen de week uit te voeren, zodat u uw gazon nooit zelf hoeft te maaien. Voor reparaties aan de maaier kan het zijn dat wij vragen om uw machine bij ons te brengen; in onze werkplaats kunnen wij heel efficiënt alle herstellingen uitvoeren. Wij vragen altijd om een afspraak te maken, zo kunnen we u onmiddellijk helpen en hoeft u geen 2 keer te komen. Duurt het toch te lang of gaat het om een ernstig probleem, dan krijgt u een vervangtoestel.

Wanneer er zich een breuk voordoet in de perimeterkabel kunnen we dit eenvoudig opsporen, we hebben hiervoor diverse detectieapparaten.

Tijdens het seizoen is er dagelijks een technicus op de baan, het is dus geen enkel probleem om herstellingen bij u thuis uit te voeren. Afhankelijk van de afstand worden hiervoor transportkosten in rekening gebracht. We trachten er wel voor te zorgen dat we eens per week in uw buurt komen zodat de transportkosten tot een minimum beperkt blijven.

 

Herstellingen of onderhoud van maaiers die niet door ons verkocht werden?

Tot onze grote spijt worden wij heel regelmatig gecontacteerd door mensen die hun grasrobot elders aangekocht hebben en daar niet tevreden zijn over de dienst na verkoop. Omdat wij zelf veel belang hechten aan dienst na verkoop van onze eigen klanten, en deze bijgevolg soms te lang dienen te wachten op een herstelling, kunnen wij ondersteuning bieden aan machines die bij collega’s of winkelketens aangekocht werden, aan een duurder tarief. 
U leest alles over onze Service-Levels via deze link.

 

 

Klik hier om de uitgebreide versie te sluiten


Mandje

Geen producten

Verzendings kosten 0,00 €

Totaal 0,00 €

Prijzen zijn BTW inclusief

Mandje Snel Bestellen

CONTACTGEGEVENS

GRASROBOTS.be BVBA
Vijfbunderstraat 37A
B-9200 Dendermonde
Tel +32 (0)9 337 02 88 
info@grasrobots.be

Getuigenis

Meer dan een woord van dank

Hallo Stijn, hartelijk dank voor de goede zorgen en voor het perfecte werk dat jullie werknemer hier geleverd en gepresteerd heeft. Als ik bij klanten ben, zal ik jullie zeker aanbevelen want denk niet dat ik met jullie in verlegenheid zal gebracht worden. Mercikes voor alles, doe hem zeker de groeten en zeg hem ook nog eens dat we super CONTENT zijn. Het was ook niet iemand die mij vlug vlug 2 batterijen wou verkopen, maar die zei "neen we gaan dat eerst testen" , dus nogmaals CHAPEAU. Correcte firma.

Lees meer getuigenissen